Biblioteka szkolna
Biblioteka szkolna ZS RCKU powstała w roku 1974, wraz z oddaniem nowego obiektu szkolnego.
Stan księgozbioru na dzisiaj to 15000 woluminów i 30 tytułów prenumerowanych czasopism. Największą ilość książek stanowi literatura piękna, z lekturami szkolnymi. Oprócz beletrystyki gromadzimy także książki popularno- naukowe, uporządkowane według działów UKD. Pośród tych książek najwięcej jest literatury rolniczej, ale staramy się, aby czytelnik znalazł literaturę na każdy interesujący go temat.
Od czerwca 1997 roku biblioteka mieści się w nowym, przestronnym lokalu. Posiada dwa pomieszczenia: wypożyczalnię i czytelnię na 40 miejsc, w której znajdują się także 2 komputery z dostępem do Internetu. Czytelnię i wypożyczalnię wyposażono w nowe meble i dzięki temu zostały stworzone bardzo dobre warunki do spokojnej, samodzielnej pracy. Czytelnicy pracujący w czytelni mają wolny dostęp do regałów z księgozbiorem podręcznym i czasopismami.
Oprócz gromadzenia, opracowywania i udostępniania księgozbioru biblioteka szkolna prowadzi pracę pedagogiczną. Nauczyciele- bibliotekarze prowadzą zajęcia z edukacji czytelniczej i medialnej. Współpracują w tym z innymi bibliotekami (MPBP w Radziejowie, biblioteki naukowe: Biblioteka UMK w Toruniu i ATR w Bydgoszczy). W czytelni organizowane są często wystawy książek. Biblioteka włącza się w większość imprez, jakie organizowane są w szkole. Jest także inicjatorką wielu z nich, np. obchody patrona roku (Mickiewicza, Chopina, Reymonta, Kardynała Wyszyńskiego). Dzięki ścisłej współpracy z MPBP w Radziejowie w czytelni odbywają się spotkania z literatami, ale także, młodzież naszej szkoły pod opieką bibliotekarzy uczestniczy w takich spotkaniach w bibliotece publicznej. Biblioteka szkolna jest, więc miejscem obcowania nie tylko z książką, ale także z szeroko rozumianą kulturą.
Kursy francuskiego
Nasza szkoła wspólnie ze szkołą francuską jako koordynatorem podjęła się realizacji projektu w ramach programu Sokrates-Comenius. Temat naszego projektu to: ROLNICTWO EUROPEJSKIE a PRODUKTY JAKOŚCIOWE.
Wspólnym zadaniem młodzieży francuskiej i polskiej jest porównanie produktów rolnych w Polsce i Francji oraz wypracowanie wizji rolnictwa europejskiego. Aby zrealizować program szkoły podejmują szereg działań, m. innymi odwiedzając wzajemnie swoje szkoły, by ?face to face? (?tete a tete?) podjąć rozmowy i przeprowadzić wspólne warsztaty związane z projektem.
Aby rozwijać umiejętności porozumiewania się, potrzebne także w trakcie realizacji projektu, młodzież uczestniczy nie tylko w lektoratach języka angielskiego, prowadzonych w ramach zajęć szkolnych, lecz również w kursie języka francuskiego mającego zaznajomić z podstawami tego języka i słownictwem związanym tematycznie z rolnictwem.
SERDECZNIE ZAPRASZAMY |